omgeving
Omgevingsmanagement
Goed omgevingsmanagement verbindt, creëert draagvlak, stimuleert medewerking van alle betrokkenen en heeft een positief effect op het imago (brand) van zowel de opdrachtgever als de aannemer. De lat ligt dus hoog, omgevingsmanagement is een vak.
Onze omgevingsmanagers hebben een achtergrond in de marketing of communicatie. Wij kunnen relaties opbouwen en onderhouden. Wij werken op basis van een gedegen communicatiestrategie (reeds opgesteld in de aanbesteding) en hanteren een customer relationship management-methode tijdens de uitvoering. Zodoende kunnen wij inspelen op onvoorziene gebeurtenissen (crisis communicatie) en mogelijke commerciële kansen voor onze opdrachtgevers benutten (public relations, marketing). Omgevingsmanagement is cruciaal om meer rendement binnen projecten te behalen.
Meerwaarde
Stakeholder Analyse
Een gedetailleerde inventarisatie van de projectlocatie is van essentieel belang. Vanwege de technische aspecten én omdat projecten nu eenmaal plaatsvinden in een dynamisch veld met veelal meerdere stakeholders. Pas wanneer alle maatschappelijke- en politieke belangen in beeld zijn kan een optimale werkwijze en fasering worden vastgesteld. Wij starten dan ook ieder project met een uitgebreide stakeholder analyse. Op basis waarvan we aanbevelingen doen voor fasering en uitvoeringswijze, invulling geven aan de BLVC-thema’s en de communicatiestrategie bepalen. Hierbij betrekken we ook de kansen en risico’s uit het aanbestedingsdocument. Zo leggen we een stevige basis voor een succesvolle start van het omgevingsmanagement. Onze omgevingsmanagers zijn al in de aanbestedingsfase verantwoordelijk voor de stakeholder analyse zodat klantrelaties vroegtijdig opgebouwd worden met de belangrijkste stakeholders. Dit komt ten goede aan de continuïteit en kwaliteit van de projectcommunicatie.